Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

måndag 11 januari 2010

Fri som fågeln - missa inte dina goda vanor

Godmorgon! Äntligen måndag och livet är tillbaka i "normala" gängor. För många är det just så; helgerna är slut, vardagen är här och denna vecka är den första utan röda dagar. För egen del känns det strålande att vara igång igen... Hur känner du själv?

Idag arbetar jag från mitt kontor vid köksbordet, även om jag inte har så långt ut till mitt riktiga kontor på logen ;-).  Har utsikt över bakgården, de snötäckta fälten och hästarna. Solen speglar sig i ladans tak och snön gnistrar. Ett par av hundarna snarkar vid mina fötter. Och undulaterna kvittrar glatt i sin bur.



Minns då en strof från Tomas di Levas låt "Frihet".

"... några är fångade som djur, andra flyger fria i sin bur..."

Startade morgonen med en timmas uppfriskande promenad med alla åtta hundarna, som vanligt. Och att arbeta där du vill och njuta av där du är ytterligare en god vana.

Missa inte dina goda vanor som du kanske "hoppat över" under helgerna. Då menar jag bara de vanor som hjälper dig, de andra kan du strunta i och byta ut mot andra stärkande vanor.


Vilka är dina hjälpande vanor?
Vilka är dina stjälpande vanor?

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails