Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

tisdag 19 januari 2010

Bygg långsiktiga relationer genom närhet

Häromdagen var jag med min son Emil på skolan. Det är lättare att ha en åsikt om hur det funkar när du sett och hört det själv. Dessutom är det en lärorik stund (om man ser det med de glasögonen på). Jag har själv varit med min son minst två gånger om året sedan han började förskolan. Givetvis med hans goda minne...

Rekommenderas starkt för alla föräldrar.

En fråga som engagerar visade det sig. Och kanske får oss alla att fundera på vad som är viktigt i livet (för dig, dina nära och i detta fallet också dina barn). Att vara "nära" i relationer och inte minst i ledarskapet (som är min "professionella arena") handlar inte om att sitta och hålla handen eller övervaka i bänken bredvid.


Vem är världens viktigaste person för dig (förutom dig själv)? 
Hur visar du det? 

Det handlar om att visa intresse och engagemang, det handlar om att vara tillgänglig, det handlar om respekt, det handlar om tillit och förtroende. Och alla orden är ömsesidiga och brukar ofta dessvärre stanna vid ord om vi inte gör något aktivt.  

Du förtjänar intresse, respekt och tillit och får det när du själv gör och ger det...

Läs gärna min artikel på Dagens Ledare om Makt, ansvar och tillit

2 kommentarer:

Patric sa...

Hej. Och tack för din blogg!
Med det sagt konstaterar jag att det var lite synd att Dagens Ledare stavar ditt företag rätt, Raltionsbyggarna.

Ha det så gott!

100% Åkerman sa...

Tack för att du uppmärksammat bloggen. Jo, jag har sett felstavningen. Men du kan inte alltid kontrollera allt. Tillit, tillit...

Må väl!

Related Posts with Thumbnails