Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

onsdag 20 januari 2010

Stina Dabrowski om att få folk att öppna sig

Stina Dabrowski föreläser i konsten att göra det omöjliga, om hur hon får kända personer att öppna sig. Frågan "Hur gör du?" ställdes av tidningen Chef.


Svaret blev...

"Det handlar om envishet, tålamod och bra förberedelser. Att ta reda på så mycket om personen som det över huvud taget går. Inte räkna med några genvägar. Endast hårt arbete, ibland under otroligt tuffa och pressande förhållanden. Och mod att ställa rätt frågor."

Senare i intervjun säger Stina:
"Som tv-intervjuare måste jag balansera på en slak lina och ibland trillar jag ner. Jag har gjort bort mig, gjort fel, varit dålig, misslyckats. Å andra sidan önskar jag att det fanns fler sådana intervjuare, för det är tråkigt när man som tittare aldrig skruvar på sig och blir lite orolig. Nu är det liksom trevligt hela tiden. Livet är inte trevligt hela tiden."

Nyckelord som jag finner är 
tåladmod, förberedelser, hårt arbete, mod och våga misslyckas.

Läs hela intervjun i tidningen Chefs Nyhetsbrev



 




Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails