Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

onsdag 7 oktober 2009

Helt förutsättningslöst kan det aldrig vara, eller?

"Vi kan väl träffas för ett förutsättningslöst möte." känns frasen igen? Jag använder den själv emellanåt när jag bokar in möten med kunder och tilltänkta uppdragsgivare. "...ett förutsättningslöst möte...". Men är inte förutsättningen att vi har vissa förutsättningar att utgå från och att mötet ska resultera i något? Är det inte alltför många möten som redan är förutsättningslösa, utan ram, agenda, start- och stopptid? Dessutom möten som inte leder någon vart.

Och helt utan förutsättningar är väl inget, eller? Att börja med ett helt oskrivet blad går det? Du, jag och alla vi möter har sina erfarenheter, värderingar, valda sanningar och bakgrund med sig in i samtalet.

Nästa gång du går in i ett möte gör det med följande ingång:
"Kan vi ha ett fokuserat och framgångsrikt möte?"
Kan, vill och vågar du?

Idag har jag själv haft ett fokuserat och framgångsrikt möte med en av mina uppdragsgivare. Vad resultatet blev? Prova själv så får du se vad som kan bli annorlunda...

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails