Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

onsdag 26 augusti 2009

Vem bestämmer?


Den frågan kom Emil, min son hem med från skolan igår. En hemuppgift som han skulle göra genom att fråga någon hemma. Det var ett ark med en enda fråga och fem rader för svar.

Vem bestämmer?
1.
2.
3.
4.
5.

Frågan fick mig att verkligen tänka till och framförallt fick han förklara mer. "Ja, vem bestämmer...?" "Hur menar du?" frågade jag försiktigt. "Ja, vem bestämmer där du är, i din omgivning, runt omkring dig..." Han kunde inte förklara så mycket mer och avslöjade vad han skrivit själv.

Fundera på frågan själv: Vem bestämmer? Inte helt lätt att svara på... Han ville ha fem korta svar. Jag fick fundera en stund innan jag skrev mina svar.
Vilka blir dina svar?


"Barn är inga tomma påsar utan guldgruvor, det gäller bara för oss att få guldet att glimma."
-
Loris Malaguzzi



Mina svar blev: 1. Jag själv 2. Familjen 3. Reinfeldt 4. Kunderna 5. "Staten"

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails