Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

söndag 23 augusti 2009

Gör det omöjliga möjligt


Laddad för en ny vecka? En vecka då du kan göra det omöjliga möjligt. Då du kan ta första stegen för att sätta en ny standard, en ny nivå för dig själv.

Ett faktum som framkommit i flera studier bl a inom idrottensn värld är att merparten av de hinder som står i vägen för att nå sina mål är mentala. Alltså tankar som vi själva har som begränsar oss. Som de utvecklade varelser vi är kan vi tänka och dessutom precis vilka tankar som vi vill. Bara det är en fascinerande tanke, eller hur?


Vad är omöjligt i ditt liv just nu?
Och om det inte funnits några som helst hinder eller störningar:
Om det varit möjligt vad skulle hända?


Fundera också över följande citat:

"Antingen du tror att du kan eller tror att du inte kan, har du säkert rätt."
-
Henry Ford

"Det finns ingen sanning - det finns bara åsikter."
-
Hjalmar Söderberg

"Det finns bara resultat, misslyckande är också ett resultat."
-
Okänd


Jag är vad jag upplever.
Jag upplever vad jag tänker.
Jag tänker vad jag känner.
Jag känner vad jag tror.
Jag tror vad jag vill.
jag vill vad jag älskar.
Jag älskar vad jag är.

Ella Kensington





Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails