Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

måndag 10 augusti 2009

Passion för jobbet

I förra blogginlägget pratade jag om de nya rutiner och vanor du lagt dig till med under sommaren. Om nu vardagen och arbetet är igång igen, kom ihåg de som ger dig energi. Och att det inte är ett helt år till nästa semester.

För att få kul på jobbet...
Snart är det helgledigt. Men lever du bara för helgerna kapar du självmant bort 5/7 eller ca 70% av ditt liv. Kom ihåg: Lycka finns i vardagen, där jobbet är en del för de allra flesta. Och det absolut bästa är att skapa en passion till sitt jobb. Allt kanske inte är kul på jobbet men det finns säkert många delar som är det.

Varför inte göra en lista på vad du gillar med ditt jobb? Skriv ned minst 5 saker.
Vilka av dessa kan du påverka? Göra mer av och oftare?

... glöm inte att värma upp!
När du är igång efter semestern (nu eller senare), värm gärna upp först. Gå inte in och "kör i 120 knyck" med en gång. Utan gör istället en mjukstart och reflektera över vad och hur du bättre skulle kunna klara av ditt jobb. Och på vilket sätt. Du slipper då att direkt ramla ned i samma hjulspår som innan, samtidigt är det just tryggheten som drar. Det är "gott" när det är vardag igen så det blir lite "ordning och reda". Vilket innebär att det egentligen är ganska skönt att börja jobba igen...



"Jag strävar hela tiden efter att bli bättre än jag är. Mina konkurrenter kan jag inte göra så mycket åt." Carolina Klüft

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails