Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

onsdag 4 november 2009

Fem ord som ökar motivationen

"Det gjorde du mycket bra!"

Så enkelt, men ändå så svårt. Något vi uppskattar, men ändå tar för givet. Något som hjälper oss, som vi inte verkar värdera. NÅGON som ställer upp, som inte får höra hur mycket han eller hon betyder för dig.

Hur skulle arbetsglädje och motivation öka om vi alla uppskattade varandra och andras insatser mer?

Varför inte utmana dig själv resten av veckan. Använd de fem ord, minst fem gånger om dagen till fem olika personer. Och märk skillnaden.






"Pretend that every single person you meet has a sign around his or her neck that says,
'Make me feel important' 
Not only will you succeed in sales, you will succeed in life."

Mary Kay Ash
1918-2001

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej. =)

Det var ett tag sedan nu jag hittade till dina citat.. =)
Jag spred dina ord vidare till de människor jag har i min närhet och de har i sin tur spridit dem vidare.. ;)

Coolt att du hittade min sida också.
Google antar jag..
Kommer definitivt kika in på din blogg lite då och då. =)
Tack för att du skrev till mig och tack för dina ord..

Må väl! =)
/Jenny

Related Posts with Thumbnails