Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

måndag 15 mars 2010

Vad kan du inte leva utan?

Helgen har passerat. Vad har du gjort som fyllt på ditt förråd av energi, skratt och glädje? Vad har du gjort som du inte kan vara utan?

Jag ställde frågan i förra veckan på Facebook; Vad kan du inte leva utan? 

Här är några av svaren:

kärlek, familjen, reflektioner och samtal, tupplurar, friskt luft, kramar...

Vad blir ditt?

Här är några saker som jag inte kan leva utan... 

För egen del är min familj väsentlig, min fru Annika och son Emil. Även om morgonen snarare blev kaosartad en liten stund. Men å andra sidan, riktigt kärlek är väl att kunna visa sina känslor och lära sig att sätta ord på dem. Gränssättning, acceptans och respekt ingår också. Och när Emil åkte till skolan var "allt förlåtet"... Har läst någonstans att pappan (i far-son relationen) kan få mycket kärlek, men kan också emellanåt vara värsta spottkoppen. Ombyte förnöjer...

Det du inte kan leva utan är du förmodligen beredd att slåss för.

Egen utveckling är också väsentligt. Att själv utvecklas, kunnas läsa, skriva och sprida inspiration. Ställa frågor, både till mig själv och andra är nödvändigt. Veckans Coachtips, bloggen och artikelskrivande har blivit som ett gift...

Närhet och omtanke. Kärlek, ömhet och nära relationer är också en väsentlig del. Jag är gärna "fysisk" med kramar och ömhet. Det är ett "måste" behov för min del...

De goda samtalen. Finns det något som stimulerar mer än "det goda samtalet"? Över en god middag, tillsammans med goda vänner. Utvecklande, invecklande och inspirerande.

Mycket av detta har jag sett till att få under helgen.


Vad blir ditt svar: Vad kan du inte leva utan?
Kommentera gärna.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails