Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

tisdag 30 mars 2010

Inget konstigt alls...

I lördags var det dags att arrangera den årliga hockeyturningen hemmavid. 12 lag skulle komma. Start tidigt på morgonen. Halv sex väcker jag min son Emil (-99) för att gå upp, klä på sig och tillsammans med mig åka till ishallen. Väldigt tidigt kan man tycka, men han slår upp de ljusblå och säger glatt:
"Inget konstigt alls! och stiger rätt upp och går ut i badrummet. Wow! Jag själv blev på ännu bättre humör och smålog för mig själv.

Tänk om vi alla oftare skulle kunna komma med den kommentaren:
"Inget konstigt alls...!" 


Du som följt melodifestivalen känner igen frasen från parodierna som gjorts med förra årets vinnare Malena Ernman (som också själv använde frasen i finalen!). Och den kan lätt sätta sig på hjärnan, precis som Linda Bengtzings slagerdänga: "Hur svårt kan det va?"

Båda två är för mig symboler för enkelhet och att "bara göra det".

För hur svårt kan det va, egentligen...

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails