Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

måndag 1 mars 2010

På pusstationen - loggbok för dina känslor

Måndag  - igen! Hur känns det i kroppen? Vilka tankar har du i knoppen?

Själv är jag lite stel efter en lång promenad i går eftermiddag (i delvis djup blötsnö till knäna!) och ett asthangayoga-pass igår kväll.  Kroppen funkar - check! 

Såg en underbar svensk film igår - Masdjävlar av Maria Blom. Fick tre Guldbaggar 2005. Underbar film om relationer, missförstånd, missunsamhet och våra egon... Kul och tänkvärd. En film med ett viktigt budskap. Ta hand om varandra, älskar du någon - säg det! Idag på morgonen vaknade min fru klockan sex och sjöng för sig själv högt och ljudligt: "Happy birthday to me. Happy birthday to me...." Normalt brukar hon sova länge och vara minst sagt småseg... Rolig start, dock lite tjurigt vid frukostbordet (kan det vara för att presenterna kommer ikväll?), men det tog sig... Knoppen funkar - check!

Bloggen är för mig emellanåt en "loggbok" för mina egna funderingar kring livet, jobbet, kommunikation, relationer med mera. Det går liksom inte att inte själv göra de övningar och reflektioner jag föreslår till dig som läsare. En ständig träning.

Hur ser din incheckning ut för veckan? 
Vilka känslor, tankar och händelser är "top of mind" (för att låna ett begrepp från marknadsföringens värld) just nu?


"Love is misunderstood to be an emotion; actually, it is a state of awareness, a way of being in the world, a way of seeing oneself and others."
David Hawkins
 
 
(Bilden är tagen på Hedens isbana i Göteborg av min son. Han vet att jag samlar på roliga illustraioner till bloggen. En året runt mistel för mer pussar, närhet och kärlek. Var kommer du sätta upp din pusstation?)
 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails