Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

fredag 17 april 2009

Affirmera mera!


Affirmationer är något du säger till dig själv, för dig själv. En form av instruktioner som kan hjälpa dig att skapa det du vill ha, känna eller uppleva i ditt liv. Ett sätt att sätta positiva minnesspår i hjärnan och stärka både självkänsla och självförtroende.



Affirmationer hjälper dig att fokusera på
det som hjälper dig.

"Att inget göra är att inget få, att tänka rätta tankar gör dig lätt i sinnet. Det är lätt att tänka rätta tankar som läggs på minnet, affirmera mera är ett sätt att göra det på. Och tänk om det gör att du får utan att göra, nu ska du om affirmationer får höra..."

Affirmation (av latin affirmatio, ’försäkran’) är i nyandliga rörelser positivt färgade fraser som upprepas i tal och skrift i syfte att förbättra sin livssituation. Affirmationer utgår från tanken att man själv skapar sin verklighet och att ens tankar är det som orsakat ens nuvarande situation (Wikipedia)

Här är några korta kom ihåg!
1. Ska handla om dig själv och helst börja med "Jag är..."
2. Det ska vara något som är nu, i presens.
3. Det ska vara positivt formulerat "Jag är stolt och nöjd..."
4. Den ska helst vara kort.
5. Den ska vara specifik.

Exempel:
"Jag är stolt och nöjd, livet är en fröjd."
"För varje timma, varje dag är jag mera glad."
"Allt jag gör klarar jag."
"Jag värdesätter mitt liv."
"Jag är tacksam för min älskade familj."
"Jag är öppen för glädje i livet."
"Jag är nyfiken och fångar tillfället."
"Jag ler och gör vinnande till en vana."


Här är en sida där du kan få "Dagens affirmation"

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails