Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

söndag 3 november 2013

Leda i förändring: TIPS nr 4; Komfort eller utmaning?

-->
  Här kommer fjärde tipset i serien om "Leda i förändring".
TIPS nr 4. Komfort eller utmaning?
Förändring är som att sträcka ett gummiband mellan komfort och utmaning, mellan säkerhet och osäkerhet. Starkaste kraften kommer vinna. Tryggheten drar dig hela tiden tillbaka.
Jag är en person som i de flesta fall går till något och vill uppnå nytt och inte ifrån för att undvika saker. Jag gillar utmaningar, älskar nytänkande. Inte för att jag måste, utan för att jag vill.  För dig kan det vara annorlunda. Vad drivs du av?

Ibland blir resultatet inte det önskade utan känns och är fel. Då är det bara att tänka om och göra om. Ett förhållningssätt som jag också vet att alla inte har. Man provar en gång, basta.
·       Förändring är att våga släppa in det nya i ditt liv och i ditt arbete, inte att våga släppa taget om det gamla.
·       Den som slutat att göra, har slutat att vara.
·       Balans mellan färdighet och utmaning ger dig flytet.
·       Alla har behov av trygghet, men det är av utmaningar vi växer!



Fundera på:
Vad är det som håller dig tillbaka i komfortzonen?
Hur kan du som ledare säkerställa att även utmaningarna blir ”trygga”?
Vad kommer du att prova idag som du inte kunde, ville eller vågade igår?

Lycka till!
Kenth Åkerman
kenth@relationsbyggarna.se 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails