Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

tisdag 15 december 2009

Sol eller vind, vem är du?

Igår var det gala - igen. Denna gången för att hedra och prisa svenska vardagshjältar. Se vilka här!




Man har också utlyst en kampanj med bilder på leenden. Ta en bild (MMS) och skicka den till "hjälte" 72400...

Påminner mig om en historia om vinden och solen som bråkade om vem som var starkast...

Historien om solen och vinden
Vinden sa: "Jag är den starkaste av oss två. Se på mannen där nere, han med rocken. Jag slår vad om att jag kan få av honom rocken fortare än dig. Jag blåser bara lite..."

Solen gick i moln och vinden började att blåsa. Mannen knäppte rocken. Vinden tog då i hårdare, mannnen svarade med att ta ett fast tag i sin rock och hålla den hårt mot sig. Vinden surnade till och ökade styrkan. Mannen likaså och rocken var kvar.

Vinden gav upp. Solen kikade då fram bakom ett moln och lyste allt ihärdigare med sina strålar. Mannen släppte taget om sin rock och började istället att knäppa upp. Solen sken upp i ett leende och strålade ännu mer. Värmen innanför rocken blev för mycket för mannen som tog av sig den och slängde den över axeln.

Solen konstaterade lugn:
Med ett leende och mycket värme når du längre.

Låt din värme och ditt leende spridas. Och njut dagen!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails