Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

onsdag 29 juli 2009

Ny kraft med rätt frågor till dig själv

För vissa är semestern redan slut, för andra lider den mot sitt slut och några har precis börjat. I helgen hörde jag en semesterfirare med bara några dagar kvar på ledigheten yttra: "Jag börjar få fjärilar i magen..." Och det var inte för att det skulle bli så kul att börja jobba igen, utan för att semestern "redan var slut...".

Hur känner du dig - just nu? Är det ett tillstånd som du gillar?



Genom att bara stanna upp och själv ställa sig några enkla, men kraftfulla frågor, kan du ändra dina känslor och ditt tillstånd. Med lite träning blir det något du kan göra momentant genom att bara tänka frågan...
Hur skulle jag vilja känna just nu?





Ändra tillstånd med kraftfulla frågor:
1. Hur skulle jag vilja känna just nu?
2. Vilka andra ord kan jag använda just nu för att beskriva hur jag känner, vilket minskar intenisiteten? (exempel: du kanske inte är "dödstrött" utan bara "utmattad", eller "lite seg")
3. Vad skulle detta kunna betyda istället, som skulle ändra mitt tillstånd?
4. Hur viktigt är detta för dig om 10 år?
5. Vilka handlingar/åtgärder kan jag ta nu för att nå dit jag vill?
Kom ihåg 1: Som jag brukar avsluta mina brev,
Catch the spirit. Enjoy life.

Kom ihåg 2:
Ingen annan än du kan bestämma dina känslor eller ditt tillstånd. Inga annan än du. Ingen annan kan styra över dina tankar utan ditt medgivande. Ingen annan bara du.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails