Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

onsdag 19 maj 2010

Sunt förnuft, vad är det?

I måndags och tisdags denna veckan har jag haft glädjen att arbeta med en kommunal verksamhet kring värderingar- och kulturfrågor. I min research inför dagarna letade jag exempel på företag och verksamheter som aktivt arbetar med värderingar och sin kultur.

Vad är viktigt i verksamheten? Hur ska vi vara mot varandra och mot andra? Vilka kännetecken vill vi att kunderna ska komma ihåg? Vilka oskrivna regler gäller?

Något jag fastnade för var att flera påpekade att det handlade om sunt förnuft.

Om det nu är så mycket sunt förnuft hur kommer det sig då att många verksamheter pratar om värdeord, ledord, värderingar och alltfler aktivt börjar arbeta med kultur och värdefrågor...?


Men vad är sunt förnuft då? 

Det var också en fråga jag ställde under heldagarna jag hade i början av veckan.
Bland svaren:

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails