Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

fredag 7 maj 2010

Energikick för andra?

Jag har varit iväg på utbildning på Bali, bara platsen gav mig en härlig energikick. Att utbildningen dessutom, (DVD, Date with Destiny med Tony Robbins) gav inspiration, perspektiv, njutning och energi under hela 6 dagar gjorde veckan ännu bättre. Att helt stänga av nyheter är också en energikick. Hjärnan slipper all onödig och oftast negativ information. Jag missade då vulkanutbrottet på Island som gjorde att jag blev "fast" ytterligare en vecka...

En del av mitt jobb, det jag "ger" och "levererar" när jag håller föredrag, seminarier eller jobbar i längre utvecklingsprojekt är - energi! Jag är en vitamininjektion och energikick till de människor och verksamheter jag möter. Jag får samtidigt så mycket tillbaka - energi föder energi. Den senaste veckan har jag haft några heldagar med grupper om alltifrån 10 personer till 250 personer (2xhalvdag). Oj, så mycket energi det gett.

Visst är det härligt med människor som ger energi! Ändå hör jag ibland "ta bort honom/henne" när man umgås med människor som sprudlar av lust, glädje och energi. Istället borde du väl komma närmare och låta energi smitta även dig... eller hur?

Hur kan du vara en energikick för andra?




"... allting du har eller gör antingen ger eller berövar dig energi. Energin flödar eller sitter fast."
Laura Berman Fortgang

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails