Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

onsdag 20 maj 2009

Vargen inom dig - vem föder du?

Idag tänkte jag dela med mig av en historia jag fått till mig. Den handlar om en gammal Cherokee indian som lär sin sonson om livet.

"En kamp utspelar sig inom mig" säger han till indianpojken.
"Det är en fruktansvärd kamp och den är mellan två vargar. En ond - han är arg, avundsjuk, nedstämd, ångerfull, snål, arrogant, självömkande, skuldtungd, sorgsen, lögnaktig, har falskt stolthet, övermakt och ego."

"Den andra är god - han är glad, fredlig, älskvärd, hoppfull, fridfull, ödmjuk, snäll, omtänksam, generös, sann, har tro, medkänsla och är välvilligt inställd."
"Samma kamp pågår i dig min son" säger den gamle indianen. "Och inom alla andra människor också."

Den unge indianpojken tänker på det han hört någon minut och frågar sedan nyfiket sin farfar: "Vilken varg kommer vinna?"

Den gamla Cherokee indianen svarar kort:
"Den som du föder"

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails