Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

tisdag 12 maj 2009

Lyckas oftare -lätta upp dina regler


Alla har vi regler för vad som ska hända för att vi ska känna tillfredställelse. Eget uppsatta eller på ett eller annat sätt påtvingande från andra. "Om jag är klar med..., då ska jag...", "när jag har x kronor, först då...", "När hon visar att hon älskar mig ska jag visa kärlek tillbaka...", "Min mamma har alltid sagt att...". Vissa förutsättningar måste gälla för att du ska vara nöjd eller kunna gå vidare. Varför sätter du upp så svåra regler i livets spel? Regler som nästan är omöjliga att klara. För det är väl meningen att det ska vara möjligt att vinna, eller hur?

Har du någon gång träffat på människor eller känner du igen dig själv i följande. När du hade 95 av hundra rätt på provet satte mamma/pappa fokus på felen: "Men du hade fem fel...". När du träffar en partner har han eller hon många "rätt", men vad hittar du, de fem felen! Kanske börjar det i tidig ålder. Du som har barn, vilka regler lär du vidare till dina barn?

Lätta upp dina regler. Jag brukar säga att livet i sig är för komplicerat för att göra det ännu svårare. Så varför inte göra det enkelt. Och går det, varför inte göra det enklare ;-)

Och kom ihåg: Det finns alltid fler sätt som något kan vara fel på, så du kommer alltid att finna fel. Du behöver inte ens leta...

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails