Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

onsdag 13 maj 2009

Acceptera först - bedöm sedan

På vissa personers gravstenar kommer det att stå "Jag hade rätt sedan dog jag." Jag har träffat en hel del människor i denna kategorin genom åren. Några har jag haft möjlighet att träffa igen senare och inte sällan har denna "ådra" - att ha rätt - minskat. Ett liv som jag tror är mer konfliktfyllt, mer tid som ägnats åt bagateller, ett liv som gått ut på att ha kontroll och kanske fingrarna i alla syltburkar på en gång. För blir det inte på mitt sätt blir det inte rätt.

Känner du igen dig själv eller någon i din närhet?

Persontypen brukar alltid finnas på alla arbetsplatser. Minsta lilla småsak ska stridas kring.
Varför inte istället välja dina "strider" och först acceptera innan du gör din bedömning eller kommer med din åsikt. Som du dessutom till alla medel ska få till rätt åsikt.

Acceptera först - bedöm sedan.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails