Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

torsdag 20 januari 2011

SISU-modellen: Hur tänker du nu?

Tankar kommer och tankar går har du tänkt på det. Självklart, javisst. Men tänker du på det?
Kanske inte förrän nu.

Vilka tankar tankar du är en fråga jag ofta ställer när jag håller föredrag. Att bli medveten om vad du fyller på med för bränsle, med insikten om att det bara är en tanke och du kan när som helst tänka på annat. Självklart kanske. En träningsfråga, javisst. Jag lärde mig för många år sedan när jag jobbade med databasuppbyggnad, direktmarknadsföring och kundregister: SISU-modellen. Skit In Skit Ut.





Funderingen blir då:
Hur bra är du på att bryta felaktiga tankar och tankemönster?

Hur tänkte du nu? Den frågar ställer min fru emellanåt. Klok fråga som, ställd med "rätt tillstånd" och nyfikenhet, kan få den andra personen (mig!) att stanna upp. Tänka på min tanke.

Du får möjlighet att reflektera över tanken, vad den kom ifrån och vilka känslor den förde med sig... Något som vi kanske inte tänker på så ofta, även om det igen är självklart, eller?

Hur tänker du nu?

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails