Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

torsdag 1 april 2010

Tid för drömmar...

Våren är här. Klockan har vridits om till sommartiden förra helgen och solens strålar värmer allt mer. En underbar tid att se fram emot. Vill spinna vidare på temat från igår; de svåra frågorna.

Deepak Chopra säger så här; ställ dig följande frågor och du har att göra resten av livet;
- Vem är du?
- Vart är du på väg?
- Vilket är ditt syfte?

Frågor som jag tror att vi alla är nyfikna på, men faktiskt sällan eller snarare aldrig ställer till oss själva om vi inte aktivt arbetar med vår personliga utveckling.

Du kan samtidigt bli nyfiken på
- Vilka drömmar hade du som barn? Själv hade jag drömmar om att läsa vidare, bli ekonom, jobba på bank. Och inte minst tankar på vad jag inte ville ha eller ville bli (inte köra en Amazon, inte jobba på pappersbruk, inte bli lastbilschaufför...). Idag vet jag bättre att drömmar ska vara positiva och beskriva vad jag vill...

- Vilka drömmar har du idag?  Själv ser jag bla en vältränad kropp (sexpack ;-) ), boende i Sydafrika, att bli etablerad som känd författare och vara inspiratören på stora scenen/internationella scenen.

Vilka är dina svar? Ta dig en funderare. Varför inte tillsammans med dina nära. En uppgift för påskens lediga dagar. Börja drömma utan att dömma. 


Gör DIN drömlista och njut under tiden.


Tänk om det bästa redan är inkluderat


Framgångsprincip: Skapa klarhet i ditt liv


"You cannot teach a man anything. You can only help him discover it within himself." 
Galilelo Galilei

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails