Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

fredag 9 april 2010

Låt hästen leda dig...

Vi såg en underbar film på bio häromdagen, Hachiko Den handlar om en Akita, en hund, som kommer bort på vägen till sin köpare. Richard Gere, som spelar rollen, hittar honom och får en vän för livet. En härlig film om vänskap, lojalitet och inte minst visar den på att hundar också har känslor.

Hachi kommer till tågstationen för att vänta på husse varje eftermiddag vid exakt samma klockslag. Även efter husse dött. I hela nio (!) år bor hunden på stationen och kommer och sätter sig utanför kl fem när husse brukar komma. Blotta tanken på detta får mig att få en tår i ögat... Vänskap, kärlek och nära band!


Det får mig också att tänka på en historia från Milton Erickson.

Han berättar om en dag från sina barndomsår. Det kom en häst in på deras ägor och de visste inte vems hästen var. Milton bestämde sig för att sitta upp på hästen och föra den tillbaka till vägen. Men istället för att rida till olika ställen och leta efter ägaren lät han hästen vägleda honom. När hästen fört honom till sin ägares egendom frågade ägaren hur Milton kunna finna honom. Hur Milton visste att hästen var deras. Han svarade då: "Jag visste inte, men hästen visste. Allt jag gjorde var att hålla honom kvar på vägen."

  • Du har en ledstjärna inom dig som visar dig vägen.
  • Du har en kraftkälla inom dig som kan hjälpa dig på traven.
Milton menade att vårt omedvetna jag (hästen) kan lösa alla problem och återföra oss till vårt sanna och kraftfulla jag. Kan du få tillgång till trans har du öppnat dörren...

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails