Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

onsdag 3 juni 2009

Konsten att inte irritera sig på småsaker…

Det är inte vad som händer som påverkar dig, utan hur du väljer att reagera på det som händer. Det är kloka ord men kanske inte alltid så lätt att leva efter. Jag får ständigt påminna mig själv om detta, inte minst då magen kurrar och jag är extra stingslig. Kanske känner du igen dig?

Richard Carlson har skrivit ett antal böcker på temat ”Konsten att inte hetsa upp sig över småsaker…” som är väl värda att läsa. Det handlar om småsaker allmänt, på jobbet, hemma, om tonåringar och kärleken. Fem olika inspirerande pocketböcker som var och en ger 100 saker att tänka och träna på. Hemma hos mig ligger det alltid minst en av dessa på toaletten. Ett bra ställe för reflektion ;-)

Intresserad? Du hittar alla böckerna i webshopen.

Här är några axplock:
1. Le mot främlingar – se dem i ögonen och hälsa. Och du inser att den du möter kanske har mer likheter med dig själv än du tror…
2. Låt andra ha ”rätt” för det mesta (en tes jag fördjupar nedan …)
3. Bli mer tålmodig. Livet är inte alltid exakt som man vill ha det och tur är väl det ;-)
4. Räkna till tio. När du börjar bli arg, dra ett djupt andetag och räkna tyst för dig själv …
5. Kom ihåg att om hundra år finns ingen av oss kvar...

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails