Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

söndag 8 februari 2009

Vill du så kan du. Gör det nu!

"Jag vill inte göra det..." handlar ibland snarare om att: "Jag kan inte det."

Din förmåga stoppar dig från att göra det du vill, eller snarare din tro eller upplevelse av din förmåga. Vi ha alla ett behov av att "räcka till" och "klara av" och tror vi då att vi inte kan är risken stor att vi inte ens prövar. Vijan finns där med hålls tillbaka av kunnandet. Tänk själv tillbaka på saker du gjort i livet. Hur många av dessa har du gjort trots att du inte kunde? Och hur känns det nu när du tänker tillbaka på vad du åstadkommit? Visst är det en skön känsla.

Jag brukar själv ibland säga att: "Gör det nu, bara för idag, det är endast träning. Imorgon får du göra precis som du vill." Om du själv antar utmaning med den attityden, hur skulle det bli då redan nu?

Det handlar inte om att inte kunna, det är snarare så att du aldrig gjort det förut."

Tveka inte att säga:
- "Det är nytt för mig, hur kan jag göra..."
- "Vem kan jag fråga..."
- "Jag provar..."
- "Jag har inget att förlora..."
- "Jag vill inte dö nyfiken."

Och våga också be om hjälp och stöd.

Kom ihåg:
Fear is temporary. Regret is forever.

Vill du så kan du och kommer du också att göra.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails