Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

måndag 3 juni 2013

Den som slutat att göra, har slutat att vara.

Ja visst är det lätt att hamna i fällan.
  • Jag har redan provat det mesta...
  • Jag har blivit för gammal...
  • Det är för sent...
  • Det är inget för mig...
  • Man kan inte lära gamla hundar sitta...
Lätt att stanna kvar i gårdagens kunskap, gamla erfarenheter och den invanda tryggheten.
Du vet vad du har, vad du gjort. Livet har redan lärt dig allt. Du har erfarenhet och är vuxen.
Visst låter lockande, eller?

Sannare är det kanske många gånger mer utvecklande att erkänna för sig själv och istället uttrycka:
  • Jag vågar inte...
  • Jag skulle bara skämma ut mig...
  • Vad ska det andra tro...
  • Tänk om jag skadar mig...
Och sedan fundera på om det verkligen är så farligt. Vad det beror på egentligen varför du inte gör.

Den som slutat att göra, har slutat att vara.

Så vad kommer du att prova idag som du inte kunde, ville eller vågade igår?




Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails