Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

tisdag 22 november 2011

Kan du alltid prestera på topp?

Jag läser just nu fd höjdhopparen Patrik Sjöbergs intressanta biografi Det du inte såg. Mycket lättläst och öppenhjärtlig!

När jag kom till partiet då han beskrev hur han satte världsrekord fastnar jag i tanken. Till skillnad från vad alla trodde då och trott sedan dess var att han festade hela natten. Men inte denna gången skriver Patrik. "Svaret är enkelt. Jag var helt slut, fullständigt mentalt dränerad." 

Jag känner igen känslan när jag "gett allt", även om det flutit och känts lätt kommer känsla av att vara "helt slut".  Kan du känna igen dig...?

Väcker en fundering hos mig:  
Går det verkligen att prestera på topp varje dag, 
utan återhämtning, utan att stanna upp, utan att reflektera.

Patrik fortsätter i boken:

"Nu har jag hoppat högst av alla människor genom alla tider. Det finns ingen jävel som hoppar högre. Sedan dök andra, mer filosofiska tankar upp. Hur går jag vidare nu? Och vart?"

När du när dit du drömt om, när du nått ditt mål - vad är mer att hämta?

"Blir det roligare än så här, eller är det över nu? Och vad gör jag då?"

Men dagen efter hade grubblerierna skingrats och det fanns mer att ge...

Allt är tydligen övergående. MEN kom ihåg att njuta när du kan!

Vilka tankar tar du med dig? Själv blir jag enormt peppad av att läsa Patriks historia.

Rekommenderar att du tar tag i en bok också...

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails