Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

tisdag 27 september 2011

Var noga med vad du tankar

Att hjärtat slår och du andas är något du inte behöver tänka på och gäller för de allra flesta. Att sova, vara vaken, äta och dricka gör vi också ofta utan att tänka så mycket.

Frågan är ändå: Vilka tankar tankar du i tanken?
Det var med denna fråga jag mötte mässbesökarna på Bokmässan i helgen. Vad tankar du?


Lanserade min nya bok Receptbok för ett rikare liv. Personligt ledarskap. Många var de som ville passera med kommentarer som: "ytterligare en kokbok" eller "är inte intresserad av matlagning". Har jag nått fram då, eller?

Själv blir jag förstås glad. Att boken är rutig är ingen slump ;-)

Samtidigt funderar jag på hur vi går omkring i livet, utan att stanna upp, utan att reflektera, ja utan att ens ta in det som är sant. Eller i alla fall, närmare sanningen. För som bekant sitter skönheten (och sanningen!) i betraktarens ögon.

Kanske ska vi vara lite mer noga med vad vi tankar i tanken. Våra sinnen är igång hela tiden och du har alltid ett val. Alltid!
Du kan välja det som hjälper eller stjälper, men frågan är om du alltid är så medveten som du skulle vilja vara.

Är du också sugen på att se över dina recept, finna nya och nå mer balans och framgång.
Kolla in boken här: Receptbok för ett rikare liv.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails