Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

söndag 17 juli 2011

Träning i vardagen

Hur finner du tid till att träna? Hur får du tråkiga saker gjorda?

Ibland kan du göra "två saker på smällen"... Idag startade jag min söndagsmorgon lite seg. Men jag VET att efter en morgonpromenad med hundarna har jag haft min "krafttimma" och är igång. Sagt och gjort, på med träningskläderna direkt. Ett par glas vatten, slängde i en maskintvätt av bara farten och kopplade sedan upp hundarna.

Uppvärmning: 45 minuters hundpromenad med fem morgonpigga clumberspaniels.

Hemkommen igen får tre av de större valparna mat, hästarna får vatten (som jag glömde att stänga av vilket blev en smärre översvämmning...). Lite mental träning också. Nästa projekt som väntat länge, en pall med 52 säckar pellets. Dags att ta tag i den.

Styrketräning: 832 kg pelletslyft.

Sedan var det dags för "egen tid". Träningsskorna var redan på. De första tre kilometrarna är tunga. Sen är jag i andra andningen. Ingen bra tid, men jag sprang hela vägen, 8 kilomter, gott nog. Och klockan är bara 10.


Kondition: 8 kilometer löpning.

Här behövs inga gymkort, sparringpartners eller träningstider att passa. Och att före frukost både gett kroppen och knoppen sitt känns bra. Är dessutom nöjd att pelletspallen som skymde min nylagda stenavsats till satsen är borta.

Segheten har byts mot lite go´ träningsstelhet och nöjdhet när jag du går in i duschen och sedan tar en härlig fruktsallad. Fortfarande lugnt i huset, min vackra fru sitter och tar långfrukost...

Härliga söndag!

Vad blir din vardagsträning idag?

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails