Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

torsdag 14 juli 2011

En gång en vana, eller?

Började andra veckan i juni så bra. Uppe i Leksand, när Emil var på hockeyläger i Furudal, blev det löpning fem dagar. Sen då? Väl hemma igen. Bara den "vanliga" morgonpromenaden med hundarna.

Men idag var det dags igen. Min basrunda på 8 km, kändes lite seg men ändå skön. Sprang hela vägen. Är jag igång nu igen? Har jag kommit tillbaka till vanan?

På väg på den "vanliga" morgonpromenaden (Clumberspaniels, kolla in vår kennel.)


Man brukar ju säga en gång, ingen gång. Två gånger är två gånger och TRE gånger är en vana. Så det gäller att hålla i. Disciplin är nog den viktigaste ingrediensen oavsett vad det gäller. Kan låta tråkigt, men ack så välgörande.

Jag lovade för en vecka sedan att jag skulle starta blogga igen varje dag. Återigen handlar det om disciplin! Även om jag "fuskat" och lyft fram några gamla repriser från de över 400 blogginlägg det blivit på sajten...




Disciplin (från latinets disciplina - uppfostran, handledning, som i sin tur kommer från discipulus - lärjunge, elev). Uppfattas som synonymt med upprätthållande av ordning och regelföljande.  (Källa: Wikipedia)
    Vad kommer bli din nya disciplin idag? Vad kommer du att starta eller omstarta?

    Inga kommentarer:

    Related Posts with Thumbnails