Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

onsdag 2 oktober 2013

Men jag orkar inte!

”Men jag orkar inte!”  är en kommentar jag möts av emellanåt. Det är så mycket som ska hinnas med, så mycket som ska göras, så mycket som ska vara på ett bestämt sätt. Alla har vi levnadsregler och villkor i vårt liv som måste vara uppfyllda för att vi ska känna oss nöjda. Saker som måste vara gjorda för att vi ska kunna slappna av.  Mål som är uppnådda, saker på ”att göra”-listan som är avbockade  och inte minst andras behov som inte alltid finns som vi försöker uppfylla.

”Men jag orkar inte med…” Frågan borde kanske istället vara: Vad är det du inte orkar?
 När du gör vissa saker verkar du orka hur länge som helst, eller hur? 

Huvudfrågan som jag vill ge dig lite tankar kring är; Vad ger dig energi? Hur får du mera lust? Hur orkar du mer? Hur skulle det vara att redan efter du läst dessa rader ha fått lite nya idéer för hur du kan öka orken, lusten och energin?

"Det är inte vad du gör som tröttar ut dig. Det är istället vad du inte gör som gör att du tappar sugen."

Allt som ligger oavslutat och väntar på att bli gjort.  Alla saker på listan som du skjuter upp. Alla saker som snurrar i dina tankar och som du kanske t o m ältar några varv extra i din hjärna. För säkerhetsskull då glömmer du inte av dom! Men när du har ork och energi vad har du gjort då? Vad ger dig energi?

Listan över vad som ger energi är högst individuell. Vad ger dig energi? Sluta läsa NU och skriva ned minst fem saker som gör att du ökar motivationen.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails