Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

torsdag 1 november 2012

Me and I and Myself!

Hur ofta är du helt ensam, bara för dig själv? Stunder, timmar, dagar eller kanske veckor då du bara får bestämma och rå helt över dig själv?

Det är höstlov för alla skolungdomar när jag skriver detta. Säkert har en del föräldrar tagit någon eller flera dagar "lov" också för att få vara tillsammans med barnen. Själv har jag sedan vi fick vår son (13 år sedan... hej vad det går) dragit ett streck i min kalender för alla lov. Även så detta höstlovet.

Och nu har jag lov på egen hand. Min fru och son är i Washington DC för att hälsa på vänner och ta med sig en hund hem. Borta hela veckan alltså. Det är riktigt skönt att bara ha sig själv att ta hand om. Jovisst, vi har kennel med sju hundar, två hästar, katter och en gård. Och just nu 7 mysiga små valpar bara några dagar gamla. Men det är just detta som är min avkoppling.

Att fixa och dona. Gå hundpromenader. Yoga. Städa. Rensa i trädgården. Fika lite. Läsa lite. Sätta upp lister som saknas. Klippa häcken. Städa källarn. Gå på bio. Bära in pellets. Springa. Ja, du förstår... jag gör det som jag själv bestämt mig för att göra. Visst, jag har ett mål med veckan att ha fått gjort vissa saker. Så när mina kära kommer hem igen är det fint och iordning. Jag håller på med livets ständiga renovering bara

Me and I and Myself! och det är riktigt skönt.

Hur ofta får eller tar du tillfället att vara själv? 

Jag är övertygad att vi alla behöver mer egen tid.
  • Tid för stillhet.
  • Tid för ansträngning
  • Tid för att tänka klart. 
  • Tid för att göra klart.
  • Tid för reflektion. 
  • Tid för att läsa.
  • Tid för att skriva.
  • Tid för att lära.
  • Tid för att hitta tillbaka till dig själv.
  • Tid för att ta hand om bara dig.
  • Tid för att älska dig själv.
  • Tid för att...

Och du kommer få både mer lust, energi och glädje när du möter andra. 











PS Visst är det tomt i huset utan någon att prata med. Men det kan vara utvecklande att prata med sig själv också. Prova! För att inte vara "helt ensam" har jag bokat in någon social aktivitet också, ska gå på teprovning, har hälsat på min mamma och brutit av lovvveckan med att genomföra två workshops under gårdagen. Så jag har fått min beskärda del av socialt umgänge.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails