Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

söndag 15 augusti 2010

Jobb vs semester

Imorgon kör jag igång på allvar och börjar arbeta igen. Ser verkligen fram emot att ta tag i alla roliga projekt igen. Visst är det också en viss trygghet att veta vad man ska ägna dagarna åt - jobb. Semester och ledighet ställer ju andra krav på att själv "fylla dagen". Och ju mer vettigt du fyllt din semesterdag och lediga dag med, desto nöjdare är du oftast, eller hur?

Som sagt: jag tycker det ska bli kul att börja jobba. För mig är jobbet en glädje och passion. Inlärning och utveckling, egen utveckling men framförallt mina uppdragsgivares.

Min fundering blir: vad är skillnaden är mellan jobb vs ledighet/semester, egentligen?
För egen del flyter arbete och ledighet ihop. Jag får bra idéer på ledigheten, skriver ned dessa i en bok. När jag jobbar kan jag ta break för att göra något som har med det privata att göra... Vi är ju en och samma fysiska person oavsett var vi fysiskt befinner oss.

Hur mycket "privat" kontra "arbetsmänniska" är du? På vilket sätt är du annorlunda? 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails