Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

fredag 6 april 2012

Morgonpepp 1: Tanka rätt tankar

Har varit en vecka i Turkiet som mental coach och inspirationsföreläsare på Livsstilsresan .
En underbar vecka där alla deltagare verkligen sagt JA till sig själva och livet. Vill denna vägen igen rikta ett JÄTTESTORT TACK och kram till dig som ville och vågade vara med "all in" hela veckan!


Alla har provat nya saker, både när det gäller träning (zumba, afro, vattengympa, yoga mm) och inte minst njutning som hammam, helkroppsmassage och kultur. Bergsvandring, turkisk marknad och både löpning och stavgång i det turkiska landskap (utanför den 5 stjärniga hotellet) har vi hunnit med. Vi har haft "all tid i världen".

Varje morgon har jag serverat en morgonpepp till gänget. Nu kommer veckans pepp i repris som en liten "påminnelse" och ankring av de goa tillstånd vi lärt oss att vara i här nere. (Detta skrivs från en härlig soffa i receptionen på Asteria Elita Resort).

  • För dig som var med VARMT välkommen hem! Se, hör och känn känslan igen.
  • För dig som velat vara med - håll koll på Livsstilsresan som återkommer... 
  • För dig som precis kommit ned till Turkiet för vecka 2 av Livsstilsresan kan du denna vägen få en MORGONPEPP och "dagens tanke" varje dag hela veckan...

Morgonpepp 1: Tanka rätt tankar.
Hur startar du din morgon? När jag är hemma brukar jag 4-5 dagar i veckan starta med ca 1 timmas promenad med hundarna. Först stiger jag upp, tar ett stort glas vatten och klär på mig. Efter promenaden, ofta med någon "pepp" i öronen (eller bara lyssnar till naturen) så är det dags för frukost. Fruktsallad och nypressad juice. (Du som var med i Turkiet, minns den helt underbara frukostbuffén, där fanns allt... Juicen fick jag ta som apelsinklyftor dock...).

Fem saker ger oss alla energi: Syre, vatten, rörelse, mat och vila. När jag haft min timma på morgonen och utvilad fått min frukost har jag fyllt på av allt och är laddad för resten av dagen. Detta är min "krafttimma"! Hur ser din krafttimma ut?

Tanka rätt tankar.
Jag vill att du tänker på och skriver ned 3 saker
1. som du är stolt över
2. som gör dig glad
3. som du är tacksam över

Gör denna övrning varje dag under den kommande veckan! Morgon eller kväll.

Utmaning: Skriv ned 20 svar på punkt 1-3 ovan under dagen.
För dig som var med under denna morgonpepp visade jag TRE STENAR som jag plockat på den härliga stranden vid morgonjoggen. Du som inte har några stenar kan säkert finna något annat...

Skriv "glad", "stolt", "tack" på stenarna. Du kan också rita något som påminner dig om samma positiva värden. Du har dina egna affirmationsstenar som du närhelst kan plocka fram och minnas vad som verkligen är värt att leva för...

Lycka till hälsar din mentale coach, ledarskapsexperten Kenth Åkerman.
Gör du inget, får du inget!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails