Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

onsdag 7 juli 2010

Vad gör du för att påverka andra?

Vad gör du för att påverka andra? Vad gör du för att få berättigad uppmärksamhet? Vad gör du för att synas?

Ja, inte är hon dum Gudrun Schyman. PR-värdet är bra mycket högre än pengarna hon brände. Och man kan bränna pengar på många sätt. En annons, direktreklam, tv-spot eller ett event. Man behöver inte ha ett förflutet inom reklamvärlden för att veta att 100 000:- inte räcker långt... sedan är det förstås sättet man gör det på. Men är inte det att vara annorlunda. Och att sticka ut.

Ska jag trycka på "gilla" eller "ogilla" knappen. Det får nog bli på gilla knappen trots allt, pengar är trots allt världsligt...  


Vad kunde hon gjort istället?

Hur många människor är det inte som "bränner" pengar; på krogen, på bilar, på resor, på kläder, på... ja, allt möjligt. För att både syna, påverka och imponera, främst på andra. Dem kanske också kunde lagt dem på grillen, för vad blir kvar på insidan?

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails