Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

torsdag 8 juli 2010

Syftet med mitt liv...

Om du var på jorden för en enda uppgift, vilken skulle det vara?
Eller mer filosofiskt formulerat: Vad är syftet med ditt liv?

Mitt eget svar på frågan:
"Syftet med mitt liv är att vara en inspirerande energikälla, 
njuta varje ögonblick och göra skillnad för mig själv och andra."

"The purpose of my life is to be an inspiring energysource, 
enjoy every moment and make a difference for my self and others."



Med ovanstående i tanken behöver jag stanna upp och reflektera kring om jag lever mitt syfte.
Tillsammans med familjen. I mitt jobb.  I min dagliga gärning. I samtal. I umgänge med andra. I kontemplation med mig själv. I mötet med mina kunder. I val av ideella engagemang...

En ständig träning. En levande resa. En daglig påminnelse.

Ta dig själv tid att fundera över:
Vad är ditt syfte?

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails