Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

torsdag 19 mars 2009

Tacksam före frukost - hur då?


Hur laddar du för en ny dag? Hur ser dina morgonrutiner ut? Planerar du redan morgondagen kvällen före?

Imorgon är en annan dag och inte vilken som helst. Idag är idag och det är den du laddar för - varje dag!

Jag börjar med att göra morgonbehovet och dricker ett stort glas vatten. Kroppen har förbrukat en del under sömnen.

Sedan tar jag oftast en promenad på ca 1 timma med våra hundar. Samtidigt lyssnar jag på något i Ipoden, om jag inte bara vill njuta av naturen, fåglarna och känna vinden mot mina kinder ;-)

Gör andningsövningar, får igång syrecirkulationen (genom blodet som pumpas runt i kroppen av hjärtat) och framförallt börjar lymfan, kroppens "sopgubbar" att arbeta. För att de ska komma igång krävs rörelse. Lymfsystemet renar kroppens alla vävnader och drivs helt och hållet av lungornas och musklernas rörelse. Regelbunden rörelse blir då extra viktig, varför inte redan före frukost?

Tänker igenom dagens som kommer, vad är viktigt, vad blir kul och hur vill jag att dagens ska ha varit. Och emellanåt åt kör jag lite mantran för mig själv i takt med den snabba promenaden. "Varje timma, varje dag blir jag mera glad" eller "Stolt och nöjd, livet är en fröjd." Detta kan tyckas meningslöst och kanske t o m töntigt, javisst, men det funkar!

Tillbaka till frågan hur du gör för att vara:
- tacksam före frukost?
- glad före lunch?
- stolt innan kvällen?

Eller "är" du bara i dessa tillstån redan när du vaknar? Troligen inte... Du har säkert ett eget recept. Vilket är ditt?

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails