Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

tisdag 5 juli 2011

Jordgubbarnas tid är här!

Gör du inget, får du inget. Det är något som jag propagerar ofta. Inte minst till människor som anser att de inte får vad de förtjänat, de som inte uppnår det de vill eller som klagar på att rätt förutsättningar inte finns. 

Under våren har jag verkligen gjort saker, startat en helt ny verksamhet rundturer, uthyrning och eventaktiviteter med Segway (www.segwayadventure.se). Ett nytt upplevelseföretag som människor talar om!

Av denna anledningen har allt fokus varit på att utbilda, inspirera och coacha i min ordinarie verksamhet (www.relationsbyggarna.se), samt att övrig tid lägga fokus på strategi, vision och mycket praktiska saker för att driva igång den nya verksamheten. Det är med stolthet jag nu ser åtta duktiga anställda driva varje dags affär på Lilla Bommen i Göteborg...

Detta är också anledningen till att jag inte bloggat på flera månader. Men nu ska det bli ändring.

Läste en artikel om Petter Stordalen igår i Göteborgs Posten. Han är ägare till Choice Hotels kedjan och norsk mångmiljardär. Vill citera mannen bakom nya Posthotellet i Göteborg:

 
 ”Sälj de jordgubbar du har för de är  den enda du har att sälja!”  Orden är egentligen hans fars. Och visst, de är så rätt. ”Sen den dagen har jag aldrig mer klagat över något jag saknat eller jämfört mig med andra." fortsätter Petter.
 Vi saknar alla säkert något. Har säkert alla något att klaga över. Hittar säkert något som grannen, kollegan eller kompis har eller gör bättre. 
Men... "sälj istället de jordgubbar du har för de är de enda du har att sälja."
Vad får du själv för tankar kring denna devis?

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails