Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

onsdag 2 december 2009

Du har receptet!

Vad kan du baka utan recept? Hur många maträtter kan du göra utan att läsa i kokboken?
Har du ett receptet för pannkakor?

Svar: 2-3-4. 


Vad menar jag nu? Jo, du har ett recept för allt du gör. Det du gör bra och det du gör mindre bra. Det dagar som varit bra och de andra. Stunder då allt flyter, "du har flyt" och de dagar när "oflytet och oturen" är framme. Du har recepten för båda har du tänkt på det. Och troligen tittar du sällan i kokboken.

Vad gör du? och framförallt Hur gör du när du gör de du gör? När du har svaret, har du också receptet och kan skriva ned din egen "kokbok". Kokbok för livet. En bra titel på en självhjälpsbok förresten. Din egen bok. Dina favoritrecept. Men också de andra recepten, de recept som du du vill sluta att laga ;-)

Vilka är dina framgångsrecept?

PS 
2-3-4 då?
3 ägg, 2 dl mjöl, 4 dl mjölk, nypa socker, nypa salt och du har... just det... du har gjort pannkakor! På mitt sätt eller snarare på min mammas sätt, receptet både jag och min son Emil gillar bäst ;-)

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails