Annonser





Mer inspiration

Veckobrev

Föredrag

Produkter

Mötesplatsen

Sök i bloggen

måndag 6 april 2009

En vecka att ge bonusar. En vecka att fira.

Vi behöver alla fira - mer än vad vid gör. Denna veckan är till för att fira, inte för att det är påsklov för alla elever, inte för att det är kortvecka för många, inte för att det är vår i luften, inte för att det är påsk, utan för att du bara mår bra av att fira!


Åkte från Stockholm med tåg i tisdags förra veckan efter att ha haft ett bra frukostmöte, en inspirerande lunch och "fått" ett kanonbra uppdrag för våren. Har en timma över tills tåget mot Göteborg ska gå.

Möter då Sara på ett av cafeerna på Centralstationen. Beställer räkmacka: "Här ska firas ordentligt, tänker jag." Och frångår samtidigt mina normala matvanor. "Ska jag ha ett glas vin, tänker jag högt." Nä, det får vara.

Då säger Sara:"Med vin kostar det bara 169:- för dig." Och tillägger: "Men jag kanske inte ska... får "sälja" vin så här..." säger hon lite generat. Och vad blir det för mig ... Jo, ett möte som jag minns och hon med då jag efteråt gick tillbaka och tackade för det fina bemötandet hon gett. Dessutom en underbart god macka, en njutningsstund. Bonus både till mig och till henne. Tack igen Sara.

Ge fler bonusar till dig själv - och andra! Varför inte redan nu!?

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails